Дані он-лайн опитування TNS On-line Track свідчать, що більшість опитаних все ж позитивно відносяться до цього свята. 57% вказали, що це свято – хороший привід зробити приємне близьким жінкам, у 39% опитаних свято викликає позитивні емоції, 22% вказали, що це свято важливе, оскільки нагадує про права жінок.  

Цікаво, що чоловіки значно частіше вказують, що 8 березня – хороший привід зробити приємне близьким жінкам (64%). І в той же час серед чоловіків більше тих, хто вважає що основна мета свята – отримання прибутку від продажу подарунків (9%).

Серед представників молодшої вікової групи значно більше тих, хто вважає, що свято 8 березня покликане нагадувати про права жінок (28%).

Переважна більшість респондентів святкують 8 березня, лише 16% вказали, що не відзначають це свято. Значно більше тих, хто не відмічає це свято – серед жителів Західного (23%) регіону та Києва (25%). Більшість опитаних планують святкувати 8 березня вдома (46%).

 

Згідно з результатами іншого опитування КМІС перші 6 подарунків, які хотіли б отримати жінки – це квіти, турбота й увага, ювелірна прикраса, романтична подорож, гроші, туалетна вода чи парфуми та косметика. Вже декілька років поспіль КМІС підказує чоловікам, що подарувати жінкам на 8 березня.Крім того, ми цікавимося планами чоловіків і бачимо, що вони враховують наші поради.

Протягом 5-16 лютого 2016 року Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) провів власне дослідження громадської думки в Україні. Методом особистого інтерв'ю опитано 2020 респондентів, що мешкають у 110 населених пунктах усіх областей України (окрім АР Крим) за стохастичною вибіркою, репрезентативною для населення України віком від 18 років.

У Луганській області опитування проводилися тільки на територіях, що контролюється владою України, у Донецькій області дослідження проводилося і на територіях, що контролюються і на територіях, що тимчасово не контролюються владою України.

Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0,95 і за дизайн-ефекту 1,5) не перевищує: 3,3% для показників близьких до 50%, 2,8% — для показників близьких до 25%, 2,0% — для показників близьких до 10%, 1,4% — для показників близьких до 5%, 0,7% для показників, близьких до 1 або 99%.

 

Чоловікам ставилося запитання: «Який подарунок Ви понад усе хотіли б подарувати коханій жінці на 8 березня?»

Жінкам ставилося запитання:  «Який подарунок Ви понад усе хотіли б одержати від коханого чоловіка на 8 березня?»

Дослідження виявило, що:

  • квіти бажають отримати 23% жінок, 30% чоловіків мають намір їх дарувати;

  • серед жінок 10% не чекають від чоловіків ніяких подарунків крім турботи та уваги, та лише 6% чоловіків відмітили цей пункт.  

  • ювелірну прикрасухотіли б отримати в подарунок 9% жінок, така сама кількість чоловіків планують її дарувати (9%);

  • романтичну подорож бажають отримати у подарунок 7% жінок, планують дарувати 6%чоловіків;

  • В цьому році вперше серед подарунків-лідерів у жінок – гроші, 6% жінок хотіли б отримати гроші в подарунок, 5% чоловіків планують їх дарувати;

  • туалетну воду, парфуми або косметикухотіли б отримати у подарунок 6% жінок, та 8%чоловіків планують зробити саме такий подарунок;

  • серед жінок 9% відповіли, що не мають людини, від якої вони чекають подарунків, та 5%чоловіків зазначили, що не мають кому їх дарувати. Трохи тішить, що ця кількість не збільшилася порівняно з 2014 р.

 

Як бачимо в цілому бажання жінок та плани чоловіків співпадають, значущі розбіжності є лише в декількох позиціях: чоловіки дарують квіти частіше, ніж хотіли б жінки (30% чоловіківпроти  23%жінок), турбота й увага на другому місці в ієрархії подарунків – 10% жінок відповіли, що вважають це подарунком, проте лише 6% чоловіків ведуться на такі жіночі хитрощі.

Якщо порівнювати дані останнього опитування з відповідями минулих років, ми бачимо:

  • Порівняно з 2014 роком кількість жінок, які б хотіли отримати у подарунок квіти зменшилася на 5 процентних пунктів порівняно з 2014 р. (було 28%), серед чоловіків також суттєво зменшилася кількість тих, хто має намір дарувати квіти – на 8 процентних пунктів (було 38%);

  • Зменшилася кількість чоловіків, які вважають подарунком і планують дарувати турботу, увагу та добре слово (з 8% до 6%);

  • Жінки стали більше бажати ювелірних прикрас (з 6% до 9%) та грошей (з 3% до 6%), в іншому ситуація з бажаннями жінок суттєво не змінилася

  • Чоловіки більше стали схилятися дарувати парфуми та туалетну воду (8%), така кількість була у 2010 році.

  • Дещо підвищилася кількість чоловіків, які взагалі не планують дарувати подарунків жінкам (з 2% до 4%).

Коментар експерта: Вікторія Захожа, заступник директора КМІС

«Міжнародний жіночий день втрачає свою вагу для українців, як і інші свята, які були такими популярними у Радянському Союзі. Окрім того, що зростає покоління тих, хто вже не застав навіть такої держави, економічна та військова ситуація в Україні на сьогодні, очевидно, мали вплинути на ставлення до свят, зокрема тих, що не пов‘язані з релігією (Великдень або Різдво) або патріотичними почуттями (День незалежності).

Відповідь чоловіків та жінок на цю ситуацію проявляється дещо по-різному. Серед чоловіків зросла частка тих, хто взагалі не збирається дарувати подарунків жінкам до свята весни (з 3,8% до 6,1% порівняно з 2014-м роком). Жінки ж не спішать відмовлятись від свята і продовжують чекати на подарунки до 8 Березня. Більше того, їхні очікування стали більш меркантильними. Їх вже не влаштовують лише квіти, турбота та увага, натомість більше стало тих, котрі хотіли б отримати у подарунок ювелірні прикраси або й просто гроші.

Таким чином, хоча, безумовно, ситуація в країні не спонукає до романтики, проте жіноча душа так бажає свята!»

Джерело: tns, kiis

UCRA